Awaria hamulca. Toyota ogłasza nową kampanię naprawczą w Polsce.
Toyota ogłosiła dziś, że zidentyfikowała potencjalny problem z systemem hamowania w niektórych modelach Toyota Corolla wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Turcji w okresie od stycznia 2023 roku do listopada 2024 roku. Firma zareagowała natychmiastowo i poinformowała Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwym ryzyku dla kierowców.
W stosownym komunikacie producent wyjaśnił, że istnieje prawdopodobieństwo, iż podczas skręcania z wciśniętym pedałem hamulca może wystąpić problem z kontrolą ciśnienia płynu hamulcowego. To z kolei może prowadzić do chwilowego wystąpienia tzw. twardego pedału hamulca oraz zmniejszenia siły hamowania. To z kolei skutkuje wydłużeniem drogi hamowania i zwiększa ryzyko zderzenia.
Aby zapobiec ewentualnym sytuacjom niebezpiecznym, Toyota wdrożyła kampanię naprawczą obejmującą 43 170 pojazdów, których właściciele będą zaproszeni do autoryzowanych stacji obsługi w celu zmiany oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej poślizgiem. Jest to standardowa procedura mająca na celu zapewnienie bezpieczeństwa i pewności dla kierowców korzystających z aut marki Toyota.
Firma podkreśliła, że priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa i zadowolenia klientów, dlatego podejmuje wszelkie niezbędne działania, aby rozwiązać potencjalne problemy techniczne jak najszybciej i w jak najbardziej skuteczny sposób. Toyota zachęca wszystkich właścicieli pojazdów objętych kampanią naprawczą do kontaktu z lokalnymi autoryzowanymi serwisami w celu umówienia się na niezbędne prace naprawcze.
Działania firmy Toyota pokazują, że producent dba o bezpieczeństwo swoich klientów i podejmuje odpowiednie kroki w sytuacjach, gdy zidentyfikowane zostają potencjalne ryzyka dla użytkowników pojazdów marki.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.