Biznes

Booking.com wprowadza nowe zasady – tanie noclegi dla klientów!

W maju tego roku Komisja Europejska uznała platformę Booking.com za strażnika dostępu z dominującą pozycją na rynku usług pośrednictwa online, zgodnie z unijnymi przepisami o rynkach cyfrowych (DMA). Ich celem jest zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku UE.

Booking.com miał sześć miesięcy na spełnienie istotnych zobowiązań wynikających z DMA, w tym zapewnienie większego wyboru i swobody swoim konsumentom i partnerom biznesowym. Jednak, termin właśnie minął, co oznacza, że firma nie może dłużej narzucać partnerom korzystniejszych cen wyłącznie na swojej platformie. Dotychczas Booking.com stosował klauzule parytetu, które uniemożliwiały hotelom i dostawcom usług turystycznych oferowanie lepszych ofert gdzie indziej niż na Booking.com. Teraz firma jest zobowiązana do zapewnienia uczciwej konkurencji poprzez dopuszczenie innych platform i firm do konkurowania na równych warunkach.

Hotele i inne firmy turystyczne będą miały teraz dostęp do danych generowanych przez klientów rezerwujących ich usługi za pośrednictwem Booking.com, co pozwoli na dostosowanie ofert do potrzeb klientów i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Booking.com będzie też musiał regularnie raportować Komisji Europejskiej zgodność swojej platformy z przepisami DMA, a raporty te będą publicznie dostępne. Firma będzie również zobowiązana do przedstawienia technik profilowania konsumentów oraz raportów na ten temat.

W przypadku, gdy Booking.com narusza przepisy DMA, KE może nałożyć na firmę karę grzywny w wysokości do 10 proc. całkowitego światowego obrotu lub 20 proc. w przypadku recydywy. Dodatkowo, w przypadku regularnego nieprzestrzegania przepisów, KE może podjąć dodatkowe środki zaradcze, nawet włącznie z zobowiązaniem do sprzedaży części firmy.

W rezultacie, działania Komisji Europejskiej mają na celu zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku usług turystycznych i stymulowanie innowacji poprzez dostęp do danych i możliwość konkurowania na równych warunkach.Booking.com musi teraz dostosować się do nowych wytycznych i zagwarantować fair play na rynku, co przyniesie korzyść zarówno klientom, jak i innym firmom działającym w branży turystycznej.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *