
Kapitanowi Rosyjskiemu postawiono zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci – co można go oskarżyć?
59-letni Rosjanin Władimir Motinow został oskarżony o zderzenie tankowca ze statkiem towarowym na Morzu Północnym. Dowodził pływającym pod banderą Portugalii kontenerowcem Solonga, który brał udział w kolizji z MV Stena Immaculate. Mężczyzna został tymczasowo aresztowany i w sobotę stawi się w sądzie rejonowym w Hull.
W wyniku zderzenia doszło do spektakularnego pożaru na tankowcu, który spowodował wyciek paliwa lotniczego do wody. Firma logistyczna Crowley, operator i współwłaściciel Stena Immaculate, podała informację, że załoga statku opuściła go po eksplozjach na pokładzie i wszyscy marynarze są bezpieczni. MV Stena Immaculate przewoziło paliwo, które było własnością rządu USA i miało służyć siłom zbrojnym w przypadku konfliktów zbrojnych.
Minister transportu Wielkiej Brytanii Mike Kane potwierdził, że jeden z marynarzy, 38-letni Filipińczyk Mark Angelo Pernia, został uznany za zmarłego po zakończeniu akcji poszukiwawczo-ratunkowej. Tragiczne wydarzenie odbiło się szerokim echem, a społeczność morska jest wstrząśnięta tym zdarzeniem.
Zderzenie statków na Morzu Północnym to poważne wydarzenie, które wymaga gruntownego śledztwa. Dochodzenie w tej sprawie będzie prowadzone przez brytyjską policję, a oskarżony Władimir Motinow będzie się musiał tłumaczyć przed sądem. Sytuacja ta przypomina o konieczności przestrzegania ścisłych zasad bezpieczeństwa na morzu, aby unikać takich tragedii w przyszłości.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.