Prawo

Kontrowersje prawne wokół miliardowych samolotów, Rosja odmawia ich zwrotu

Sprawa przed irlandzkim sądem najwyższym, dotycząca roszczeń największych firm wynajmujących samoloty wobec ubezpieczycieli, jest jedną z największych i najbardziej skomplikowanych spraw handlowych ostatnich lat. Wraz z równoległą sprawą rozpatrywaną przed sądem najwyższym w Londynie, jest to wyjątkowo trudne wyzwanie zarówno dla stron procesu, jak i dla prawników zajmujących się tą sprawą.

Sankcje nałożone na Rosję przez Zachód spowodowały, że firmy leasingujące samoloty musiały rozwiązać umowy z rosyjskimi przewoźnikami, co wiązało się ze stratami szacowanymi na setki milionów euro. Około 400 samolotów utknęło w Rosji, a reżim Władimira Putina odmówił ich zwrotu, co doprowadziło do konieczności wszczęcia postępowań prawnych przez firmy leasingujące.

Wiele samolotów zostało przerejestrowanych bez zgody właścicieli i sprzedanych rosyjskim liniami lotniczym. Roszczenia firm wynajmujących samoloty wobec ubezpieczycieli dotyczą klauzul zawartych w umowach na wypadek wojny, co sprawia, że sprawa jest bardziej skomplikowana.

Kierownik techniczny BOC Aviation zeznawał przed sądem, potwierdzając trudną sytuację, z którą borykają się firmy leasingujące samoloty. Odzyskanie samolotów staje się coraz mniej prawdopodobne, co powoduje dodatkowe problemy dla przedsiębiorstw.

Cała sytuacja stawia przed sądem i prawnikami liczne wyzwania, zarówno w kwestiach prawnych, jak i proceduralnych. Spodziewana długość trwania procesu oraz wysokie koszty obsługi prawnej mogą sprawić, że sprawa ta będzie jedną z najbardziej skomplikowanych i kosztownych w historii sądownictwa handlowego.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *