Wydarzenie międzynarodowe

NATO patroluje rosyjski okręt podwodny na wodach europejskich, aby zapewnić bezpieczeństwo.

W sobotę rano włoskie siły patrolowe monitorowały ruchy rosyjskich jednostek na Morzu Śródziemnym. ATR P-72A oraz ATR P-72B wystartowały z włoskich baz lotniczych, aby śledzić rosyjski okręt podwodny i holownik. Również amerykański samolot Boeing 8A Posejdon dołączył do operacji, monitorując każdy krok Krasnodara i Czurowa.

Rosyjski okręt podwodny oraz holownik kierują się prawdopodobnie w stronę Syrii, gdzie mają zabrać sprzęt wojskowy pozostawiony po upadku reżimu Baszara al-Asada. Rosyjski masowiec Sparta IV czeka na nich w porcie Tartus, aby zabrać tę broń z powrotem do Rosji. Jest to część operacji logistycznej, która ma na celu przeniesienie uzbrojenia i wyposażenia militarnej z Syrii z powrotem do kraju.

Tymczasem kontenerowce rosyjskie, które wypełnione są amunicją używaną w Syrii, opuszczają Morze Śródziemne i zmierzają w stronę Rosji. Wcześniej kontenerowce te tworzyły tzw. „syryjski ekspres”, przewożąc broń z Rosji do Syrii. Po incydencie z zatonięciem statku Ursa Major u wybrzeży Hiszpanii, Rosja zdecydowała się wysłać okręty marynarki wojennej, aby eskortować kontenerowce podczas ich podróży.

Kreml, korzystając z cywilnych statków do transportu sprzętu wojskowego, narusza międzynarodowe prawo. Operacje takie budzą wiele kontrowersji i obaw na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w kontekście sytuacji w Syrii i konfliktów zbrojnych na Bliskim Wschodzie. Dochodzi do coraz większego napięcia między Rosją a innymi państwami, które obawiają się rosyjskiej militarnej ekspansji i agresji.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *