Biznes

Ostatnie dni rosyjskiego statku w Gdyni zbliżają się wielkimi krokami. Zostanie zezłomowany.

Zbiornikowiec Khatanga, mierzący 150 metrów długości i 26 metrów wysokości, to statek bez załogi, który od ośmiu lat cumuje w gdyńskim porcie. Jednakże, jego właściciel ogłosił upadłość, co spowodowało zatrzymanie jednostki w 2017 roku po nieprzechodzeniu rutynowej kontroli.

Po wielu latach cumowania, statek Khatanga jest w bardzo złym stanie technicznym, ale nadal wystarczająco sprawny, by bezpiecznie odholować go z terenu portu. Ponieważ nie udało się nawiązać kontaktu z armatorem statku ani syndykiem masy upadłościowej, Urząd Morski w Gdyni podjął decyzję o likwidacji jednostki.

Przygotowania do transportu statku Khatanga są już w toku. Sprawdzono dokładnie stan kadłuba oraz unieruchomiono ster i śrubę. Wkrótce statek opuści port w Gdyni i zostanie przetransportowany do Dani, gdzie zostanie złomowany.

Warto dodać, że nie znaleziono żadnych urządzeń szpiegowskich na pokładzie statku Khatanga, chociaż informacje na ten temat wcześniej pojawiały się w mediach. Koszty związane z postojem tej jednostki w gdyńskim porcie szacowane są na ponad 14 milionów złotych.

Należy zwrócić uwagę na fakt, że decyzja o zatopieniu statku Khatanga jest konieczna ze względów bezpieczeństwa i ochrony środowiska morskiego. Mimo to, historia tego zbiornikowca pozostanie z nami jako przypomnienie o nie tylko o problemach finansowych w branży morskiej, ale również o konieczności odpowiedzialnego postępowania z takimi jednostkami.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *