Świat

Rosjanie spowodowali katastrofę ekologiczną: olbrzymia plama oleju.

W minioną niedzielę doszło do tragicznej katastrofy morskiej w Cieśninie Kerczeńskiej, gdzie w trudnych warunkach pogodowych zatonęły dwa tankowce, Wołgonieft-212 i Wołgonieft-239. W wyniku zderzenia oba statki uległy uszkodzeniom, co spowodowało wyciek ponad trzech tysięcy ton mazutu – substancji niebezpiecznej dla środowiska. Całkowita ilość przewożonego paliwa na obu statkach wynosiła około 9 tysięcy ton.

Władze regionalne szybko podjęły działania mające na celu ochronę środowiska i ograniczenie skutków katastrofy. Gubernator obwodu krasnodarskiego, Weniamin Kondratjew, szacuje, że usuwanie skutków zanieczyszczenia potrwa około miesiąca. Na miejscu pracują wolontariusze i służby, które czyszczą wybrzeże z ropy oraz ratują poszkodowane ptaki i zwierzęta morskie.

Niezależny portal Moscow Times donosi, że część substancji ropopochodnych osiadła na wybrzeżu w Kraju Krasnodarskim, w okolicach kurortu Anapa. Zdjęcia opublikowane przez portal ukazują służby porządkowe, które usuwają plamy mazutu z plaż. Gubernator Kondratjew potwierdził, że zanieczyszczenie dotarło na dziesiątki kilometrów wybrzeża.

Nie tylko tankowce Wołgonieft-212 i Wołgonieft-239 były zagrożeniem dla środowiska. W wyniku kolejnej awarii, tankowiec Wołgonieft-109, który transportował 4 tysiące ton oleju opałowego, również uległ uszkodzeniu, choć w tym przypadku nie doszło do wycieku substancji.

Według agencji Reutera i niezależnych mediów, wszystkie trzy statki – Wołgonieft-212, Wołgonieft-239 i Wołgonieft-109, to już stare jednostki, zbudowane pod koniec lat 60. i na początku lat 70. XX wieku. Ich wiek i stan techniczny mogą być przyczyną częstych awarii i wypadków morskich, które narażają na szwank środowisko naturalne Morza Czarnego.

W związku z powyższym, konieczne może stać się podjęcie działań mających na celu zaostrzenie przepisów dotyczących transportu substancji ropopochodnych na Morzu Czarnym, aby uniknąć podobnych tragedii w przyszłości. Ochrona środowiska naturalnego i zachowanie jego integralności powinny być priorytetem dla wszystkich zaangażowanych w transport morski paliw i produktów naftowych.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *