Sensacyjna śmierć sygnalisty Boeinga zaraz po ustnych zeznaniach – co wyjawił?
Barnett, emerytowany kierownik kontroli jakości w jednym z zakładów, złożył formalne zeznania prawne przeciwko producentowi samolotów, co zadziwiło wielu w branży lotniczej. Niestety, po dwóch dniach składania zeznań, 62-letni mężczyzna nagle zmarł z powodu „rany postrzałowej”. Śledczy szybko wykluczyli udział osób trzecich w tej tragedii.
Mężczyzna spędził ponad 30 lat w Boeing Company, zanim przeszedł na emeryturę ze względów zdrowotnych. Na emeryturze zdecydował się złożyć pozew przeciwko firmie, twierdząc, że doświadczył zemsty ze strony menedżerów po tym, jak zgłosił poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa i zaniedbań w produkcji. Firma jednak stanowczo zaprzeczyła tym zarzutom.
Firma Boeing znajduje się obecnie pod dużą presją ze względu na serię incydentów związanych z bezpieczeństwem. To między innymi przez incydent w styczniu, kiedy nieużywane drzwi spadły z nowego Boeinga 737 Max zaraz po starcie. Ostatnio w RPA doszło do kolejnego incydentu, gdy samolot typu 737 musiał awaryjnie lądować po tym, jak jedno z kół odpadło przed startem.
Opublikowane zostały zeznania sygnalisty, które rzucają nowe światło na sprawę. Mężczyzna stwierdził, że menedżerowie w fabryce w North Charleston w Karolinie Południowej systematycznie ignorowali procedury, aby przyspieszyć produkcję samolotów 787. Z jego relacji wynikało, że była to standardowa praktyka, aby pomijać formalne procedury w celu oszczędzenia czasu budowy samolotów.
Sygnalista twierdził również, że na linii produkcyjnej używano „strasznie dużej ilości” wadliwych części, a niektóre z nich po prostu znikały. Podnosił także zarzuty fałszowania dokumentów, sugerując, że każde naruszenie procedury stanowiło przestępstwo.
Boeing stanowczo zaprzecza tym zarzutom, przekonując, że wszystkie problemy dotyczące jakości zostały rozwiązane przed odejściem Barnetta na emeryturę. Firma twierdzi, że żadne z podniesionych kwestii nie miały wpływu na bezpieczeństwo samolotów.
Cała sprawa wstrząsnęła w branży lotniczej i budzi wiele kontrowersji. VojCurrentArticles.loopCounter iteracji zostają wymagane dalsze dochodzenia w tej sprawie, aby rozwikłać wszystkie wątpliwości oraz zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.