Serwisowa akcja naprawcza dla popularnych marek samochodów obejmująca ponad 33 tysiące pojazdów.
Opel w swoim najnowszym komunikacie zawiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o potencjalnym zagrożeniu występowania wadliwych poduszek powietrznych w modelach Astra H i Mokka marki Opel. Producent zaznaczył, że istnieje ryzyko, że preparat użyty jako propelent do produkcji poduszki powietrznej kierowcy oraz pasażera może ulec zmianom wraz z upływem czasu i narażeniem na wysoką temperaturę i wilgotność. W przypadku kolizji, gdy poduszka zostanie uruchomiona, generowanie gazu może nastąpić szybciej niż przewidziano, co może spowodować odłączenie metalowych fragmentów napełniacza i ich rzucenie w kierunku kierowcy i pasażerów, mogąc doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia.
W odpowiedzi na to, Opel ogłosił kampanię naprawczą obejmującą 26 043 samochody marki Opel w Polsce, w których właściciele zostaną poinformowani listownie o konieczności wymiany poduszek powietrznych w autoryzowanych stacjach obsługi. Jest to krok niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników samochodów Opel.
W międzyczasie, KIA również zgłosiła pewne problemy związane ze wyciekiem płynu hamulcowego w samochodach Carens, które mogą prowadzić do awarii jednostek HECU. Producent wyjaśnił, że w przypadku wycieku płynu hamulcowego, może dojść do zwarcia elektrycznego w trakcie jazdy, co z kolei może spowodować przeciążenie elektryczne w module ABS i ewentualnie doprowadzić do pożaru w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany czy w ruchu.
W ramach kampanii objęto ponad 4000 pojazdów, których posiadacze zostaną poinformowani o konieczności umówienia się na wizytę w autoryzowanym serwisie KIA w celu instalacji nowych bezpieczników o małej pojemności w celu ograniczenia prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU.
W kolejnym doniesieniu, Honda również wysłała zgłoszenie do Prezesa UOKiK dotyczące problemów z układem kierowniczym w niektórych modelach samochodów, gdzie zmniejszenie ilości smaru w obszarze zazębienia koła ślimakowego w przekładni EPS może prowadzić do zwiększenia oporu ślizgowego i powodować większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. To z kolei może prowadzić do hałasu lub blokowania kierownicy podczas manewrowania.
Honda wskazała, że modele Civic, Civic e:HEV, Civic Type R, CR-V e:HEV, CR-V e:PHEV oraz ZR-V e:HEV mogą być objęte tym problemem, co dotyczy ponad 3200 pojazdów. Producent zadeklarował, że posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną powiadomieni o konieczności bezpłatnej wizyty w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia niezbędnej naprawy. Takie działania są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania pojazdów Honda.
Wnioskiem z tych informacji jest to, że producenci samochodów starają się regularnie monitorować i reagować na potencjalne problemy techniczne, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników. Działania takie jak kampanie naprawcze są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na drogach i ochrony życia i zdrowia kierowców oraz pasażerów.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.