Biznes

Serwisowa akcja naprawcza dla popularnych marek samochodów obejmująca ponad 33 tysiące pojazdów.

Opel w swoim najnowszym komunikacie zawiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o potencjalnym zagrożeniu występowania wadliwych poduszek powietrznych w modelach Astra H i Mokka marki Opel. Producent zaznaczył, że istnieje ryzyko, że preparat użyty jako propelent do produkcji poduszki powietrznej kierowcy oraz pasażera może ulec zmianom wraz z upływem czasu i narażeniem na wysoką temperaturę i wilgotność. W przypadku kolizji, gdy poduszka zostanie uruchomiona, generowanie gazu może nastąpić szybciej niż przewidziano, co może spowodować odłączenie metalowych fragmentów napełniacza i ich rzucenie w kierunku kierowcy i pasażerów, mogąc doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia.

W odpowiedzi na to, Opel ogłosił kampanię naprawczą obejmującą 26 043 samochody marki Opel w Polsce, w których właściciele zostaną poinformowani listownie o konieczności wymiany poduszek powietrznych w autoryzowanych stacjach obsługi. Jest to krok niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników samochodów Opel.

W międzyczasie, KIA również zgłosiła pewne problemy związane ze wyciekiem płynu hamulcowego w samochodach Carens, które mogą prowadzić do awarii jednostek HECU. Producent wyjaśnił, że w przypadku wycieku płynu hamulcowego, może dojść do zwarcia elektrycznego w trakcie jazdy, co z kolei może spowodować przeciążenie elektryczne w module ABS i ewentualnie doprowadzić do pożaru w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany czy w ruchu.

W ramach kampanii objęto ponad 4000 pojazdów, których posiadacze zostaną poinformowani o konieczności umówienia się na wizytę w autoryzowanym serwisie KIA w celu instalacji nowych bezpieczników o małej pojemności w celu ograniczenia prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU.

W kolejnym doniesieniu, Honda również wysłała zgłoszenie do Prezesa UOKiK dotyczące problemów z układem kierowniczym w niektórych modelach samochodów, gdzie zmniejszenie ilości smaru w obszarze zazębienia koła ślimakowego w przekładni EPS może prowadzić do zwiększenia oporu ślizgowego i powodować większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. To z kolei może prowadzić do hałasu lub blokowania kierownicy podczas manewrowania.

Honda wskazała, że modele Civic, Civic e:HEV, Civic Type R, CR-V e:HEV, CR-V e:PHEV oraz ZR-V e:HEV mogą być objęte tym problemem, co dotyczy ponad 3200 pojazdów. Producent zadeklarował, że posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną powiadomieni o konieczności bezpłatnej wizyty w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia niezbędnej naprawy. Takie działania są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania pojazdów Honda.

Wnioskiem z tych informacji jest to, że producenci samochodów starają się regularnie monitorować i reagować na potencjalne problemy techniczne, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników. Działania takie jak kampanie naprawcze są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na drogach i ochrony życia i zdrowia kierowców oraz pasażerów.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *