Telewizja Polska zyskuje coraz większą popularność online
We wrześniu ubiegłego roku portal tvp.info odnotował rekordowe wyniki oglądalności, przyciągając aż o 22 proc. więcej użytkowników w porównaniu z wrześniem poprzedniego roku. Liczba odwiedzających serwis wyniosła 3,4 miliona, co świadczy o rosnącej popularności tej platformy informacyjnej.
Nie tylko tvp.info, ale również serwis TVP VOD zanotował znaczący wzrost liczby użytkowników. W minionym miesiącu odwiedziło go ponad 2,4 miliona osób, które spędziły na platformie średnio niemal 3 godziny i 40 minut. To najlepszy wynik od dwóch lat i miejsce drugie na rynku streamingowych platform VOD, zaraz po gigancie Netflixie. W badaniu Mediapanel PBI TVP VOD zdobył 8,13 proc. udziału w rynku, wyprzedzając takie serwisy jak Disney+, Amazon Prime Video czy Canal+ Online.
Cieszącym się dużym zainteresowaniem użytkowników były najpopularniejsze seriale TVP, takie jak „Na sygnale”, „M jak miłość” czy „Na dobre i na złe”, jednak też nowości jak „Profilerka”, „Krucjata 2: Znak bliźniąt” i „Gra z Cieniem” zostały bardzo dobrze przyjęte. Co więcej, rośnie także udział oglądających kanały telewizyjne na żywo na TVP VOD, wśród których od kilku miesięcy nieprzerwanie pierwsze miejsce zajmuje TVP Info.
Dyrektor generalny TVP, Tomasz Sygut, podkreśla znaczenie dostosowania kanałów dystrybucji do dynamicznie rozwijającego się rynku online oraz konieczność budowania pozycji TVP w tym obszarze. TVP VOD to największa biblioteka wideo na życzenie w Polsce, oferująca szeroki wybór programów, filmów, seriali, spektakli Teatru Telewizji oraz materiałów edukacyjnych dla dzieci, co przyczynia się do jej rosnącej popularności i siły na rynku mediów.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.