Biznes

Tesli wyprzedaż – Dlaczego nie warto kupować produktów od Muska

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Norwegii w styczniu 2025 roku wzrosła o imponujące 82,4 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W pierwszym miesiącu bieżącego roku zarejestrowano 9 343 aut elektrycznych, co świadczy o niezwykle dynamicznym wzroście popularności tego rodzaju pojazdów w norweskim kraju. Szczególnie imponujące wyniki odnotowali producenci samochodów, Volkswagen i Toyota, których sprzedaż wzrosła aż trzykrotnie. Łącznie auta tych renomowanych marek stanowiły ponad jedną trzecią całej sprzedaży elektryków w styczniu.

Warto jednak zauważyć, że rok wcześniej niekwestionowanym liderem w Norwegii był dominujący na rynku Tesla. Co piąty sprzedany wówczas samochód nosił znak tej marki. Jednak najnowsze wyniki za styczeń 2025 roku okazały się nieco słabsze dla Tesli, która doświadczyła spadku sprzedaży o ponad jedną trzecią. Udział w norweskim rynku marki Elon Muska spadł do niewiele ponad 7 procent. Podczas gdy rok temu zarejestrowano 1109 nowych Tesli, w styczniu 2025 roku liczba ta spadła do niespełna 700.

Norweski oddział Tesli postanowił nie komentować ostatnich wyników sprzedaży. Skupiają się oni głównie na swoich produktach, twierdząc, że posiadają bardzo dobre samochody. Nie udzielają komentarzy dotyczących poziomu sprzedaży czy wpływu samego Elona Muska na nie.

Analizując sytuację, niektórzy komentatorzy nie mają wątpliwości, że na spadek sprzedaży Tesli miała wpływ postać samego Elona Muska. W ostatnich tygodniach Elon Musk zaangażował się w wspieranie ruchów skrajnie prawicowych w Europie, zwłaszcza w Niemczech. Niektóre z jego zachowań zostały uznane za kontrowersyjne i składające się z elementów nazistowskich. Dyrektor inwestycyjny z Nordea, Robert Nass, postawił tezę o „podstawowych błędach” w zachowaniu miliardera, twierdząc, że tak wielkie postacie biznesowe nie powinny angażować się w politykę.

Ponadto, oprócz kwestii politycznych, na spadek sprzedaży Tesli w Norwegii wpływa również postawa producenta wobec klientów. Norwescy konsumenci zażyli do siebie, że gdy występują jakieś problemy z zakupionym produktem, firma powinna przepraszać i obsługiwać klienta w szybki i rzetelny sposób. Według naukowca z Uniwersytetu w Bergen, Tora Oeivinda Jensena, Tesla jednak nie spełnia tych oczekiwań, co mogło przynieść negatywne skutki dla marki.

Coraz większa niechęć wobec Tesli w Norwegii nie pozostaje również obojętna dla polityków. Niektórzy z nich zdecydowanie wyrażają swoją dezaprobatę wobec zachowań Elona Muska oraz samej marki Tesli. Norweski parlamentarzysta, Ola Elvestuen, publicznie deklarował, że nie kupiłby samochodu od Muska i nie poleciłby nikomu innych produktów pochodzących od tego miliardera.

W świetle powyższych wydarzeń, wydaje się, że Elon Musk i Tesla mają przed sobą wiele wyzwań do pokonania, jeśli chcą odzyskać zaufanie norweskich klientów i odwrócić niekorzystny trend spadającej sprzedaży. Czy uda im się ponownie zdobyć serca norweskich konsumentów? To z pewnością pozostaje otwarte pytanie. Jednak jedno jest pewne – sytuacja na rynku samochodów elektrycznych w Norwegii z pewnością będzie wartkowo obserwowana przez całą branżę motoryzacyjną.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.

Pokaż więcej

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu

Stowarzyszenie Ochrony Biznesu zrzesza ze sobą osoby prywatne oraz firmy. STO prowadzi strony MojPrawnik24.pl oraz Ekonomia365.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *