
Wytrwała walka o indeksy na Olimpiadzie Wiedzy o Mediach – relacja z kolejnej edycji.
Olimpiada Wiedzy o Mediach to coroczne wydarzenie skierowane do młodych adeptów dziennikarstwa i mediów. Jest to prestiżowa impreza, która składa się z trzech etapów, testujących wiedzę i umiejętności uczestników na różne sposoby.
Pierwszy etap, który odbył się w listopadzie, polegał na przygotowaniu przez uczestników eseju, filmu, fotoreportażu lub fotokastu na jeden z pięciu podanych tematów. Tematy dotyczyły takich zagadnień jak ekologia w dziennikarstwie, obraz Polski w mediach zagranicznych, rola nowoczesnego dziennikarza, lokalność i globalność w mediach oraz rola gier wideo jako medium.
Drugi etap, czyli etap okręgowy, miał miejsce w grudniu na uczelniach w 16 województwach. Uczestnicy musieli zmierzyć się z testem wiedzy o mediach, aby zakwalifikować się do trzeciego etapu.
Trzeci etap, czyli finał centralny, odbył się w marcu na Uniwersytecie Warszawskim. Składał się z dwóch części: pisemnego testu wiedzy o mediach oraz quizu z wiedzy o mediach, który przypominał kultowy program telewizyjny „1 z 10”. Najlepsi uczestnicy otrzymali atrakcyjne nagrody i tytuł zwycięzcy czy zwyciężczyni XI edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach.
W ramach Olimpiady odbyły się także spotkania z doświadczonymi dziennikarzami oraz wycieczki po ciekawych miejscach stolicy. Uczestnicy mieli okazję spotkać się z redaktor Anną Hałas, zwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, studio telewizyjne, Akademickie Radio Kampus oraz Laboratorium Badań Medioznawczych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.
Przez 11 lat istnienia, Olimpiada Wiedzy o Mediach przyciągnęła ponad 11,5 tysiąca uczestników. Na koncie imprezy znajduje się 559 laureatów i 144 finalistów, co oznacza, że rozdano ponad 700 indeksów na kierunki dziennikarskie na polskich uczelniach.
Organizatorem Olimpiady jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a współorganizatorami są 15 wyższych uczelni z całego kraju. TVP Info pełni rolę patrona medialnego imprezy.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi ze strony tvp.info.